serwisy tematyczne
Katalog rozwiązań
Newsletter
edukacja-i-szkolenia-4

09.02.2009
Społeczeństwo informacyjne – jako fundament życia każdego z nas
Alvin Toffler specjalista futurolog doradzający przywódcom wielu narodów, w tym USA, obserwując funkcjonowanie społeczeństw na przełomie tysięcy lat wyodrębnił trzy etapy (fale) ich rozwoju. Pierwszą z nich była fala agrarna, w której społeczeństwo wszystko co wytworzyło pożytkowało na własny cel, np. rolnik, który zasiał i zebrał plon sam się tym zbiorem wyżywił. Kolejnym etapem była fala industrialna charakteryzująca się masowością produkcji, pracą od godziny 7 do 15, linearnym traktowaniem czasu oraz traktowaniem człowieka jako zasób. W wielu krajach fala industrialna jeszcze trwa, ale jest w fazie schyłkowej. Trzecią falą jest społeczeństwo informacyjne czyli taka zbiorowość w której ponad 50 % spośród zawodowo czynnych, zatrudnionych jest w sektorze usług. Takim krajem również staje się Polska.

Społeczeństwo Informacyjne - zwane również - opartym na wiedzy to priorytet wszystkich krajów Unii Europejskiej. Nie da się żyć komfortowo w Społeczeństwie Informacyjnym nie znając jego charakterystyki, a tym bardziej podstawowych narzędzi.

 

Przeznaczenie szkolenia:

Szkolenie jest przewidziane dla osób zarządzających, kreujących politykę i strategię firmy jak również pracownikom administracji publicznej i samorządowej

Typ szkolenia:Szkolenie, warsztat lub wykład prowadzone w formie otwartej lub zamkniętej
Lokalizacja szkolenia otwartego:Profesjonalne obiekty szkoleniowe na terenie: Katowic, Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Poznania, Opola, Zielonej Góry, Gorzowa Wielkopolskiego, Szczecina, Koszalina, Gdańska, Bydgoszczy, Łodzi, Białegostoku, Lublina i Rzeszowa
Lokalizacja szkolenia zamkniętego:Cały kraj jak również poza jego granicami
Materiały szkoleniowe:Własne trenera
Czas trwania szkolenia zamkniętego:Do indywidualnego uzgodnienia – zależy od zakresu, potrzeb klienta i cech jak np. branża w której działa
Certyfikat:Imienny, oznaczony indywidualnym numerem
Cena szkolenia zamkniętego:Do indywidualnego uzgodnienia – zależy od ilości uczestników
Kod szkolenia:SI 1.1

 

Program:

  1. Priorytet Unii Europejskiej
  2. Czym jest Społeczeństwo Informacyjne/Społeczeństwo oparte na Wiedzy
  3. Historia Społeczeństwo Informacyjnego
  4. Społeczeństwo Informacyjne to fakt - jak przygotować się by nie pozostać na jego marginesie. Efekt cyfrowego wykluczenia
  5. Elementy Społeczeństwa Informacyjnego [e-Government, e-Health, e-Learning, e-Business, Telepraca, Digital Divide]
  6. Synergia e2e - jakie korzyści można osiągnąć dzięki powiązaniu np. e-Government z e-Health
  7. Analfabetyzm XXI wieku – cyberanalfabetyzm
  8. Strategia Lizbońska
  9. Rola Funduszy UE w tworzeniu Społeczeństwa Informacyjnego
  10. Osobiste, w tym rodzinne i zawodowe korzyści związane ze Społeczeństwem Informacyjnym
  11. W którym kierunku zmierza Społeczeństwo Informacyjne?

Uczestnicy otrzymają na własność materiały szkoleniowe związane z omawianymi tematami, autorskie opracowania, konspekty oraz zestawy ćwiczeń.

 

Kontakt:
2Business Education
ul. Piotrowicka 17
40-722 Katowice
tel./fax: 032 258 44 41
Sprawdź termin i miejsce szkolenia



Wszelkie prawa zastrzeżone | Polityka prywatności
Projekt: 2BITS